top of page

GoBright B.V.

  • Simone Sollberger
  • 7 okt
  • 3 minuten om te lezen

Business Case: Channel Sales Manager


GoBright is een jong en snelgroeiend bedrijf uit Alblasserdam dat zich richt op innovatieve Smart Office-oplossingen. Sinds de oprichting in 2016 biedt het bedrijf veelzijdige software met functies zoals Desk Booking, Digital Signage en bezoekersregistratie aan. Dankzij de eigen hardware en AV-partners kunnen bedrijven een compleet inhouse-systeem met GoBright oprichten.


GoBright richt zich op bedrijven, overheden en instituties vanaf 300 medewerkers en legt de focus hierbij vooral op een eenvoudige gebruikersinterface. Dankzij de analysetool kunnen bedrijven in vervolg de samenstelling van hun kantoor optimaliseren.


In 2018 begon GoBright ook in Duitsland te opereren. Door actieve deelname aan beurzen zoals de ISE wint het bedrijf aan naamsbekendheid in heel Europa. Om de Duitse markt te veroveren en nieuwe partners te werven, zocht GoBright naar een ervaren Channel Sales Manager.


Business Case GoBright B.V. Channel Sales Manager

Vraagstelling


GoBright heeft Gateway to Germany de opdracht gegeven om naar de passende Channel Sales Manager te zoeken. Tijdens het intakegesprek is het functieprofiel uitgebreid besproken, waarna de zoektocht naar geschikte kandidaten van start is gegaan. GoBright had een duidelijke voorstelling van hun nieuwe medewerker in Duitsland.


De ideale Channel Sales Manager heeft ruime ervaring in het werven en beheren van partners. Om al een voet in de deur te hebben, zoekt GoBright naar een kandidaat die al een netwerk in de audio-/videosector heeft. Lange termijn denken en technische knowhow van de oplossing zijn essentieel om partners te vinden en een succesvolle samenwerking aan te gaan. Kennis van of ervaring met werkplekreservering is een plus.


GoBright hecht grote waarde aan loyaliteit. Om een duurzaam netwerk met partners op te bouwen, moet de medewerker de juiste visie en het juiste uithoudingsvermogen hebben. Hier is samenwerken op lange termijn belangrijker dan de ā€œsnelle saleā€.Ā 


Aanpak


GoBright combineert verschillende partners binnen hun netwerk. Hierbij horen bijvoorbeeld distributeurs van audio/video-oplossingen, maar ook fabrikanten van bureaumeubels of systeemintegratoren. Omdat het profiel dus zowel brede software-ervaring als een specifieke nichekennis binnen de Channel Sales vereist, vraagt deze zoektocht om een zorgvuldige en gerichte aanpak.


Resultaat


Dankzij de goede communicatie met GoBright en het duidelijke kandidatenprofiel is het Gateway to Germany gelukt om vier kandidaten voor te stellen. Deze kandidaten komen uit verschillende regio’s en brengen de passende kennis mee, waar GoBright naar op zoek was. GoBright heeft uiteindelijk voor een kandidaat gekozen die al ervaring in Digital Signage en softwareoplossingen heeft. Verder brengt de kandidaat een sterk netwerk van systeemintegratoren en potentiĆ«le partners mee.


Dit zegt GoBright B.V. over de samenwerking met Gateway to Germany


Als internationaal opererend bedrijf weten wij als geen ander hoe belangrijk het is om je aan te passen aan de lokale markt. Daarom is het logisch om Duits talent via Gateway te rekruteren. Bovendien beschikt Gateway over de kennis en ervaring om volledig aan onze eisen te voldoen.

Peter Van Dam, Head of Global Channel Development @ GoBright B.V.


Tegen welke uitdagingen liep je aan bij de uitbreiding op de Duitse markt?


Het was een uitdaging om lokaal salesĀ­talent te vinden dat ons kon helpen het partnerkanaal verder uit te bouwen.


Wat was voor jullie de reden om Gateway in te schakelen?


Als internationaal opererend bedrijf weten wij als geen ander hoe belangrijk het is om je aan te passen aan de lokale markt. Daarom is het logisch om Duits talent via Gateway te rekruteren. Bovendien beschikt Gateway over de kennis en ervaring om volledig aan onze eisen te voldoen.


Waardoor kon Gateway je overtuigen om de juiste partner voor 'het thema Duitsland' te zijn?


Uiteindelijk blijft recruitment een people’s business. De combinatie van hun persoonlijke aanpak met hun kennis en expertise maakt het tot een prettige samenwerking.


Hoe verliep de samenwerking – intake tot contractondertekening – en waren jullie daar tevreden mee?


De samenwerking verliep prettig en is na wat tweaken zeer voorspoedig verlopen.



bottom of page