Fashion & Textiel
Voor Nederlandse mode- en textielbedrijven is de Duitse consumentenmarkt de belangrijkste afzetmarkt in Europa. Tegelijkertijd is die branche aan een sterke concurrentiestrijd onderhevig. Des te belangrijker is het dus om de juiste ingangen te vinden en de inkopers te overtuigen van de productkwaliteit.
Gateway to Germany is de expert als het aankomt op strategisch advies en recruitment van Duitse sales professionals en managementtalenten binnen de fashion en textielbranche in Duitsland. Daarnaast ondersteunen we graag bij het opzetten van een GmbH en het opstellen van een Duits arbeidscontract
Market Insights Duitsland
Er zijn in de mode- en textielbranche verschillende afnemers: bedrijven die textiel verder verwerken of distribueren, inkooporganisaties, retailers en natuurlijk de consument. De stap naar Duitsland is niet eenvoudig. Op de Duitse markt heerst namelijk veel concurrentie en verdringing. Centraal staan daarom een continue en zichtbare aanwezigheid, het vergroten van de naamsbekendheid en het winnen van vertrouwen van Duitse retailers en consumenten.
Om de activiteiten op de Duitse markt uit te breiden, kan een Nederlandse mode- of textielonderneming kiezen tussen een eigen verkoopstructuur of het samenwerken met een bestaande verkooporganisatie (bijv. agenturen of distributeurs). Maar ook in deze branche loopt het werken met handelsagenten op zijn retour, omdat door een gebrek aan gerichte aandacht het succes vaak uitblijft.
Met een eigen verkoopteam in Duitsland en eventueel een eigen vestiging is de kans op slagen op lange termijn duidelijk groter. Ook al lijkt de investering in het begin behoorlijk, op deze manier lukt het vaak beter grip op de markt te krijgen en kan sneller en flexibeler op veranderingen gereageerd worden. Tevens benadrukt de Nederlandse onderneming door de investering haar lange termijnperspectief voor de Duitse markt en kan zo sneller het nodige vertrouwen winnen.