Logistics & e-commerce
De grensoverschrijdende logistiek tussen Nederland en Duitsland is een van de meest geïntegreerde sectoren in Europa. Of het nou gaat om intercontinentaal transport, internationale distributie of warehousing: de Nederlandse logistieke en in toenemende mate ook de eCommerce sector zijn van levensbelang voor de Duitse industrie en de Duitse consumentenmarkt.
Gateway to Germany beschikt over veel ervaring bij het opzetten van business in Duitsland binnen de logistieke sector. Wij zijn de expert als het aankomt op strategisch advies en recruitment van Duitse sales professionals, technische alleskunners en managementtalenten in Duitsland. Daarnaast ondersteunen we graag bij het opzetten van een GmbH en het opstellen van een Duits arbeidscontract.
Market Insights Duitsland
Het klinkt misschien vreemd maar de grootste haven van Duitsland ligt in Nederland. Het leeuwendeel van de goederen voor de Duitse markt, wordt via de haven van Rotterdam aangevoerd. De miljoenen tonnen aan goederen die jaarlijks via het spoor, de snelweg of het water naar Duitsland gaan, bieden veel mogelijkheden voor de Nederlandse logistieke sector.
Of het nou gaat om certificeringen, verpakken of vervoeren.
Langs de lijnen die de goederen afleggen, worden uiteenlopende handelingen uitgevoerd om de waarde van de producten te vergroten. Veel van die activiteiten gaan gepaard met de inzet van innovatieve technologie. Juist als het aankomt op de toeppassing en ontwikkeling van technische hoogstandjes staan Nederlandse ondernemers vooraan en dat is interessant voor de Duitse markt. De laatste jaren is met name de B2C logistiek sterk toegenomen door de komst van reuzen als Amazon. Daardoor maakt de hele sector een professionaliseringsslag door.
De Duitse sectoren transport, logistiek, eCommerce en aanverwante technologie worden alleen wel gekenmerkt door een conservatieve benadering van vernieuwingen en een aversie ten aanzien van risico’s. Proven technology, bestaande business cases en succesvol uitgevoerde referentieprojecten zijn voorwaarden om als technologisch bedrijf met de Duitse logistieke sector zaken te kunnen doen. Ongeacht of het gaat om een incidentele Duitse klant, een Duitse dochteronderneming of volledig operationele vestigingen: om het vertrouwen van klanten te winnen zijn tijd, een goede strategie en een excellente uitvoering nodig. Het liefst door Duitse professionals aan het bedrijf te binden die over een prima naam en een uitstekend netwerk in Duitsland beschikken. Op die manier wordt de slagingskans, om daadwerkelijk een succesvolle business in Duitsland op te zetten, vergroot.