top of page

Nostradamus B.V.

  • Simone Sollberger
  • 10false46 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
  • 2 minuten om te lezen

Business Case: Sales Manager DACH


Nostradamus B.V. is een vooruitstrevend softwarebedrijf dat zich richt op het beheren van personeelsplanning, urenregistratie en het maken van prognoses. Door de oplossingen van Nostradamus worden veel bedrijven in staat gesteld om personeel op een efficiëntere en doelgerichtere manier in te plannen en er ontstaan geen onnodige kosten. Met name horecabedrijven, maar ook retail- en productiebedrijven maken sinds 2008 gebruik van de oplossingen van Nostradamus; in totaal gaat het om meer dan 2.500 referenties in Nederland.


ree

In 2014 heeft het bedrijf via bestaande connecties in Nederland ook de eerste Duitse klant aan zich kunnen binden. Deze ervaring smaakte naar meer en in de loop der jaren volgden er meer Duitse horeca- en recreatiebedrijven die de softwareoplossingen van Nostradamus zijn gaan gebruiken. Deze kennis van de Duitse markt en de stabiele en sterke marktpositie in Nederland zijn de voornaamste redenen voor Nostradamus om de verdere ontwikkeling van de Duitse markt vorm te geven.


Vraagstelling


Nostradamus richt zich met name op het werven van nieuwe klanten op de Duitse markt en het vergroten van de naamsbekendheid. Daarnaast moeten er structuren opgebouwd worden als het gaat om de implementatie van de software en de service. Daarom zoekt het bedrijf een allround medewerker met een sterke salesachtergrond om al deze punten op te pakken. Gelet op de breedte van het takenpakket gaat het hier om een Sales Manager. De kandidaat heeft relevante werkervaring op het gebied van expansie, groei en acquisitie, en beschikt over basiskennis van marketing(campagnes) om een snelle groei te realiseren. Hij of zij heeft een uitgebreid netwerk in de horeca voor een snelle klantengroei.


Aanpak


De zoektocht start met een analyse van concurrenten op de Duitse markt om kandidaten te identificeren die in een soortgelijke functie werken en wellicht geïnteresseerd zijn in het scale-up-karakter van Nostradamus. De uitdaging ligt in de veelzijdigheid van het profiel. Om goed invulling te kunnen geven aan dit takenpakket, combineert de ideale kandidaat een huntermentaliteit met marketingkennis en een relevant netwerk.


Resultaat


Aan het einde van het project presenteerden de consultants van Gateway to Germany een shortlist van 4 kandidaten. Alle vier de kandidaten hebben een verschillende achtergrond, maar daarnaast één grote overeenkomst: hun sterke salesachtergrond. Eén kandidaat verkoopt momenteel hotelmanagementsoftware (hts), een ander heeft voor een Spaans bedrijf een online platform gelanceerd. De derde kandidaat werkt bij een directe concurrent uit het buitenland en de vierde kandidaat heeft in het verleden voor een Nederlands bedrijf een platform voor medewerkerstevredenheid in Duitsland gelanceerd. Uiteindelijk wordt gekozen voor de kandidaat van een directe concurrent vanwege zijn relevante ervaring, sterke motivatie en brede netwerk in de grotere steden in Noordrijn-Westfalen, ideaal om Nostradamus in Duitsland te positioneren.

Gerelateerde posts

Alles weergeven
bottom of page