top of page

Bronkhorst Buitenleven

Business Case: Account Manager


Bronkhorst Buitenleven ontwerpt en produceert luxe buitenverblijven en tuinkamers van ongeëvenaarde kwaliteit en afwerking. Het bedrijf uit Uddel is aan een sterke opmars bezig in Nederland en ziet ook de vraag in Duitsland toenemen. Voor de Duitse markt zocht het bedrijf een salesmanager en klopte bij Gateway to Germany aan.


Vraagstelling

Bronkhorst Buitenleven excelleert in servicegerichtheid en opmaat gemaakt buitenplezier. De producten en diensten slaan goed aan op de Nederlandse markt, waardoor er al veel buitenkamers en tuinverblijven verkocht zijn. De vraag naar tuinhuizen uit het luxere segment is er ook in Duitsland. Daarom was Bronkhorst op zoek naar een salesmanager die op die vraag zou kunnen antwoorden en de vraag op de Duitse markt kan vergroten. Een salesmanager die als eerste medewerker in Duitsland de markt opbouwt. Vaak gaat het opbouwen van een markt gepaard met acquisitie van nieuwe klanten. De start van de salesmanager ging gepaard met een ander offensief, namelijk dat van de marketing. Om Duitse klanten te kunnen overtuigen moet in ieder geval het informatiemateriaal en de website in het Duits zijn. Op die manier wordt de vindbaarheid op internet vergroot. Bronkhorst heeft daarbij gebruik gemaakt van een gerichte marketingstrategie voor de deelstaat Nordrhein-Westfalen.


Aanpak

Wat de aanpak van het recruitmentproces aangaat, hebben de consultants aan de hand van een gezamenlijk opgesteld profiel naar geschikte kandidaten gezocht. Via social media hebben we passende kandidaten rechtstreeks benaderd en hen de vacature voorgelegd. Met de geïnteresseerde kandidaten hebben we uitvoerige gesprekken gevoerd om het potentieel van Bronkhorst in Duitsland te bespreken. Daarbij was een duidelijke tweedeling te zien; een groep kandidaten die B2B wil werken en een groep die de B2C-verkoop meer aanspreekt. Voor Bronkhorst was die laatste groep interessant aangezien de salesmanager bij de klant langsgaat om daar de mogelijkheden te bespreken en de maten op te nemen. In principe waren we op zoek naar een allrounder: iemand met een commerciële drive en marketingtechnisch ook kan meedenken.


Resultaat

Door het gegeven dat het verkoopkanaal B2C zou zijn, hielden we een selecte groep kandidaten over die zowel commerciële ervaring in de buitendienst, affiniteit met marketing, verstand van hout had en maten op kon nemen.



Dit zegt Bronkhorst Buitenleven over de samenwerking met Gateway to Germany

"De ogenschijnlijk kleine cultuur verschillen, zijn van wezenlijk belang die te weten voor het zaken doen in het buitenland. Door de Duitse achtergrond van de mensen van Gateway weten deze mensen als geen ander waar je op moet letten bij het zoeken naar de juiste personen."

Gert Hop, Directeur


Wat doet Bronkhorst Buitenleven?

Bronkhorst Buitenleven produceert en monteert luxe buitenverblijven en overkappingen. Van eenvoudige overkappingen tot zeg maar de complete vakantiewoningen en alles wat daar tussen zit. Maar vooral met de focus op het gebruik van de beste materialen, de nette afwerking, en het compleet (indien gewenst) ontzorgen van de klant.


Hoe heeft Gateway bijgedragen aan uw succes in Duitsland?

De ervaring moeten we natuurlijk nog gaan krijgen, maar het begint ook hier bij een GOED begin. De ogenschijnlijk kleine cultuur verschillen, zijn van wezenlijk belang die te weten voor het zaken doen in het buitenland. Door de Duitse achtergrond van de mensen van Gateway weten deze mensen als geen ander waar je op moet letten bij het zoeken naar de juiste personen. Verder zijn de personen die ons geholpen hebben allemaal zeer prettig, met bijzonder aandacht voor Sarah. Echt heel plezierig!! Wij hebben vertrouwen gekregen dat we de juiste persoon hebben die onze producten gaat vermarkten in Duitsland en die ook een persoon is om in de toekomst leiding kan geven aan onze Duitse vestiging.






bottom of page