top of page

A House of Happiness

Business Case: Account Manager


A House of Happiness levert al meer dan 100 jaar gordijnen op maat en is zo uitgegroeid tot marktleider in de Benelux. Het familiebedrijf is een absolute trendsetter op het gebied van raamdecoratie en een internationaal opererende onderneming met een uniek productportfolio. Naar het motto „Green is not a color, it´s an attitude“ ontwikkelt het bedrijf duurzame collecties met interieur- en decoratiestoffen. Gateway to Germany werkt al meerdere jaren samen met dit koninklijke bedrijf. Die samenwerking heeft ervoor gezorgd dat er een aantal ambitieuze Duitse accountmanagers bij het Friese bedrijf terecht zijn gekomen.


Vraagstelling

Om het team in Duitsland verder op te bouwen en de verkoopgebieden van de inmiddels vijf accountmanagers te verkleinen, was A House of Happiness op zoek naar een extra accountmanager voor het omvangrijke gebied Noord-Oost Duitsland. Kernactiviteit van de nieuwe accountmanager wordt het verder begeleiden van bestaande klanten en het acquireren van nieuwe klanten. Bovendien is het van belang dat de kandidaat al enige ervaring op het gebied van stoffen heeft en in aanraking is geweest met sales. In het ideale geval is het iemand die nog aan het begin van zijn/haar carriere staat en bij A House of Happiness de mogelijkheid krijgt zich verder te verdiepen en te ontdekken. Aan Gateway dus de taak om in een sterk concurerende markt die junior met ambitie en reisbereidheid te vinden.


Aanpak

Het is niet de eerste keer dat Gateway met A House of Hapiness samenwerkt. We kijken inmiddels terug op een aantal positief afgeronde projecten en een prettige samenwerking. Ondanks dat we het bedrijf en de bedrijfscultuur kennen, zien we het altijd als een mooie kans om bij het hoofdkantoor in Leeuwarden langs te gaan voor een update. Iets wat de consultants van Gateway eigenlijk altijd doen om zo naar de kandidaten toe het visitekaartje van het bedrijf te worden. In Leeuwarden kregen we een rondleiding door het naaiatelier, de productieruimte, konden we de vormgeving van nieuwe collecties bekijken en zagen we de grote variatie aan stoffen en patronen van de huidige collectie. Na ons gesprek met de Global Sales Manager en de HR-vertegenwoordiger konden het we kandidatenprofiel en de vacature opstellen. Om de beste kandidaat te vinden, was het belangrijk dat diegene een hoge reisbereidheid zou hebben en in het ideale geval centraal in het gebied zou wonen.


Resultaat

Na verschillende telefonische interviews en uitgebreidere persoonlijke gesprekken konden we vier kandidaten aan A House of Happiness voorstellen. Twee van de kandidaten hadden veel ervaring met betrekking tot de product- en verkoopkennis. De twee andere kandidaten stonden nog redelijk aan het begin van hun carrière. Uiteindelijk koos A House of Happiness voor een kandidaat met minder ervaring, maar wel uiterst ambitieus en gemotiveerd is. Kortom een perfecte aanvulling voor het team in Duitsland.






bottom of page