top of page

Gardendreams International GmbH

Business Case: HR-Business Partner


Gardendreams International GmbH is onderdeel van de Nederlandse Home & Garden Solutions Group en is gevestigd in Emsbüren, Nedersaksen. Gardendreams is een van de toonaangevende, Europese fabrikanten van hoogwaardige terrasoverkappingen, tuinkamers, carports, aluminium wanden, glazen schuifdeuren en schuttingen. Het bedrijf overtuigt met innovatieve producten van hoge kwaliteit en individuele, op maat gemaakte oplossingen, maar ook met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. De producten worden geproduceerd in de eigen fabriek in Emsland en gedistribueerd in heel Europa via een geselecteerd en voortdurend groeiend dealernetwerk en via gerenommeerde bouwmarkten. Met andere sterke partners onder één dak krijgen klanten het best mogelijke technische advies en is een soepel proces tot en met de installatie gegarandeerd.


Vraagstelling


Gateway to Germany kreeg de opdracht om op zoek te gaan naar een gekwalificeerde HR Business Partner om de HR afdeling te professionaliseren en in lijn te brengen met de nieuwe eisen op het gebied van groeiambities en internationalisering. De uitdaging was dat de zoekradius voor kandidaten relatief beperkt was met een maximale straal van 75 km, aangezien een dagelijkse aanwezigheid in het bedrijf vereist zou zijn. Een andere uitdaging kwam voort uit het specifieke eisenprofiel: opdrachtgever Gardendreams wilde een kandidaat die enerzijds over de relevante kwalificaties en ervaring beschikte en anderzijds qua mentaliteit en persoonlijkheid moest passen bij de jonge en dynamische bedrijfscultuur.


Aanpak


In een persoonlijk intakegesprek met de hiring manager en de verantwoordelijke HR- manager werden alle essentiële vereisten gedefinieerd. Bovendien werd een goed beeld van de bedrijfscultuur en alle centrale bedrijfswaarden geschetst. Er werd overeenstemming bereikt over het salarisbereik en de gewenste startdatum en zo kon er na het intakegesprek een gedetailleerde functieomschrijving worden opgesteld en kon de zoektocht naar kandidaten nog dezelfde dag worden gestart.


Resultaat


Na de zoektocht naar kandidaten en de directe benadering via Xing en LinkedIn volgden er relatief veel positieve reacties. Er volgden diverse telefonische interviews om de belangrijkste selectiecriteria te matchen. Daarna werden er intensieve tweede interviews met de kandidaten op de shortlist gepland. Binnen een paar weken konden we 3 kandidaten presenteren die voldeden aan alle eisen op het gebied van kwalificaties, persoonlijkheid en salarisverwachtingen. Na nog twee gesprekken met de verantwoordelijke personen aan de kant van de klant werd de gewenste kandidaat gevonden.

bottom of page