Aptic
- Simone Sollberger
- 3 dagen geleden
- 2 minuten om te lezen
Business Case: Business Development Manager DACH
Onze Zweedse opdrachtgever Aptic biedt een innovatief softwareplatform aan voor de financiële dienstverleningssector. Het bedrijf faciliteert een reeks softwareoplossingen, zoals Buy Now Pay Later, factoring en debiteurenbeheer. Dit veelzijdige platform maakt het Noord-Europese fintechbedrijf tot een gerenommeerde en betrouwbare partner voor bedrijven in de financiële sector.
Aptic werd opgericht in 2001 en draagt sindsdien al meer dan 20 jaar bij aan een duurzame verandering en ontwikkeling van het financiële landschap. Een team van meer dan 70 toegewijde medewerkers, verspreid over 4 locaties in Stockholm, Skövde, Oslo en Den Haag, ondersteunt klanten in heel Noord-Europa, evenals in België en Duitsland.

Casus
Met een eerste Duitse klant had Aptic al een stap gezet op de Duitse markt. Aptic heeft nu Gateway to Germany gevraagd om de eerste medewerker voor de DACH-markt te vinden. Aptic zoekt een salesprofessional met jarenlang ervaring in de financiële dienstverlening. Daarnaast moet het iemand zijn die goede contacten en ervaring heeft in de factoringsector. Hij/zij beschikt over de senioriteit en ervaring om als "solist" de markt verder uit te breiden. De nieuwe medewerker fungeert als centraal aanspreekpunt voor Aptic op de DACH-markt. Hiermee wordt de kandidaat een goede aanvulling voor het team in Nederland
De taken van de kandidaat zijn onder andere het werven van nieuwe klanten in de bank-, factoring- en incassosector. Het ontwikkelen van een nieuwe business development strategie en het opstellen van een bedrijfsplan behoren ook tot de werkzaamheden van de nieuwe Business Development Manager voor Aptic in Duitsland
Zoektocht
Na de kick-off-meeting bij Aptic in Den Haag zijn we aan de slag gegaan met de ontwikkeling van de wervingsstrategie die zowel bij de Nederlandse als bij de Zweedse bedrijfscultuur past. Bij het benaderen van kandidaten hebben we enerzijds gekeken naar passende beroepservaring en relevante kennis en anderzijds of kandidaten al eens een bedrijf hebben opgericht of uitgebreid.
Resultaat
We hebben met meerdere kandidaten gesproken en stelden uiteindelijk de drie meest geschikte kandidaten aan Aptic voor. Eén kandidaat kwam van een directe concurrent met vergelijkbare software-ervaring. Een tweede kandidaat bracht een bredere adviesachtergrond mee. De derde kandidaat bleek het best passend: met een sterke focus op factoring, het juiste netwerk en ambitie om Aptic in Duitsland te laten groeien. Hij kwam uit de grensstreek met Nederland en sloot goed aan bij de cultuur van Aptic. Na positieve gesprekken heeft de kandidaat zijn contract getekend en gaat hij voortvarend van start.